Geoblog.pl    kamila8411    Podróże    Nowa Zelandia    Lodowce,jezioro i mgla

Lodowce,jezioro i mgla

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Fox Glacier

Pogoda w tym regionie jest najwazniejsza,jak jest mgla to nie widac najwyzszych szczytow Alp Poludnia,jak nie ma mgly to masz farta bo mgla jest 90procent w ciagu roku(info od tubylcow;))
Mgla byla dzis,ale nie jak mleko,widocznosc okolo 10km-najblizsze gory widoczne,dalekich szczytow (np Mt Cook)-widocznosci brak
Podeszlismy pod oba lodowce:Franz jozef i Fox Glacier.
Dla mnie Fox o wiele lepszy,mniej komercyjny,wiedzie do niego ciekawsza sciezka w gorach i na koncu spotkala nas niespodzianka:dosc szeroki strumyk i brak mostka.Tomek pokonal go skaczac z kamienia na kamien,ja przeszlam wplaw;)
Na koniec bylo lake Matheson(1,5hprzejscie dookola).zwane jest zwierciadlem,gdyz jak jest pogoda to odbijaja sie w nim te wysokie,osniezone szczyty.Dzis pogody na tyle nie bylo,odbijaly sie tylko drzewa;)
Kupilam widokowke z widokiem:)
Jutro Queenstown...

- 2014-12-08 12:58
Podróże kształcą i nie tylko te które sami odbyliśmy ale również te, z których wspomnieniami dzielą się z nami inni. Piszę to w nawiązaniu do waszej dzisiejszej relacji, która skłoniła mnie do poszukiwania dodatkowych informacji nie tylko na temat wymienionych: Franz Jozef i Fox Glacier ale w zakresie powstawania i działania lodowców w ogóle :)

kamila8411
Kamila
zwiedziła 2% świata (4 państwa)