Geoblog.pl    kamila8411    Podróże    Nowa Zelandia    Swiecace robaki i stalaktyty

Swiecace robaki i stalaktyty

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Waitomo
Przejechano 19957 km

Dzis byla zmiana planow,zamiast Hobbitonu ,w drodze do Rotorua ,wybralismy Waitomo Caves (okolo 2h jazdy od Auckland).
Jaskine polozone sa na pagorkowalym,post wulkanicznym terenie (rowniez nawiedzanym przez trzesienia ziemi).
Jaskin jest 14,do wyboru do koloru,najbardziej popularne to glowworm cave (swiecace robaki),do wyboru sa rozne opcje ogladania jaskin: zwyklego przejscia jednej jaskini po nurkowanie,schodzenie na linach Czy plywanie.My wybralismy opcje Spellbound:jaskinia glowworn (pieszo plus lodka) i jaskinie ze stalaktytami i stalagmitami (cena 75NZD os).
Wrazenia z glowworm niezapomniane:calkowita ciemnosc,woda,my na lodce a wokol setki malych swietlikow!
Cala wycieczka (z milym lokalnym przewodnikiem trwala ponad 3h.
Polecam. Wieczorem dotarlismy do Rotorua

Slavic
Slavic - 2014-11-27 11:48
Znakomita decyzja o zmianie planów :) Już Wam pozazdrościłem egzotycznych widoków na Waiheke Island, tych wielkich fal Piha a teraz taki niezwykły spektakl endemicznych nowozelandzkich świetlików! ( dla jeszcze lepszego wrażenia-podobno mocniej świecą kiedy są głodne)
Jakieś tematyczne zdjęcia dołączane do kolejnych odcinków z waszego dziennika podróży pięknie dopełniłyby waszą relację. Czekam na następne części i Bon voyage !:)

kamila8411
kamila8411 - 2014-11-27 19:19
Slavic dziekuje za komentarz.Podrozuje tylko z telefonem wiec aktualnie nie jestem w stanie wrzucic zdjec z aparatu (poza tym nie mam kabla)
Od czasu do czasu wrzuce cos z telefonu a po powrocie z pewnoscia wzbogace blog o zdjecia;)

Slavic
Slavic - 2014-11-27 19:50
bez kabla też się da. Podejrzewam, że sprawdziłby się tu jakiś zwyczajny czytnik kart pamięci

kamila8411
kamila8411 - 2014-11-28 06:26
Slavic jak pisalam nie mam ze soba laptopa wiec nie mam gdzie podlaczyc karte pamieci.Do iphona raczej sie nie da...poza tym w NZ jest strasznie wolne wifi i gdy nawet probuje zaladowac jakies zdjecie z iphona to zajmuje to wieki i zwykle sie zacina;( cierpliwosci zdjecia beda;)

Kamila
zwiedziła 2% świata (4 państwa)